Rodzaje promocji dla Twojego salonu kosmetycznego

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Rodzaje promocji dla Twojego salonu kosmetycznego

Promocje są na porządku dziennym. Na tak konkurencyjnym rynku i przy tak dużej konkurencji w różnych niszach, firmy wykorzystują promocje jako strategię marketingową, aby sprzedać swoje produkty lub usługi i zdobyć przyczółek w swojej społeczności docelowej.

Stosowanie promocji to podstawa dla każdego przedsiębiorstwa. Musimy jednak robić to w sposób właściwy i zgodny z naszą strategią marketingową. Podobnie musimy wiedzieć, na czym polegają promocje, jakie są ich rodzaje i zakres, ponieważ będą się one różnić w zależności od naszego ostatecznego celu.

W jaki sposób przeprowadzane są promocje?

Przede wszystkim należy pamiętać o najważniejszej rzeczy - promocja zawsze powinna być prowadzona przez określony czas. Pamiętajmy, że celem promocji w ramach strategii marketingowej jest oszacowanie sprzedaży w określonym wcześniej okresie.

W tym sensie każda firma może wykorzystać promocje do sprzedaży swoich produktów lub usług. Cztery główne grupy strategii promocyjnych to: promocje cenowe, promocje kuponowe, promocje osobiste i wreszcie promocje prezentowe. Każda z tych strategii dzieli się dalej na różne rodzaje promocji, które omawiamy i wyjaśniamy poniżej:

Rodzaje promocji

Promocje cenowe

Promocja cenowa polega na wykorzystaniu ceny jako bodźca do sprzedaży, w ramach tego typu promocji mamy:

  • Cena wyjściowa. Ten rodzaj promocji polega na podaniu specjalnej ceny w momencie wprowadzenia nowego produktu na rynek. Może być również realizowany w ramach przedsprzedaży. Przykładowo w estetyce na nowy produkt dla skóry udzielany jest rabat w wysokości 20% i w ten sposób możemy zwiększyć wielkość przychodów ze sprzedaży w pierwszych dniach od wprowadzenia na rynek, zazwyczaj tego typu promocja trwa od 7 do 10 dni.

  • Kolejną promocją w ramach tego formatu są oferty cashback, które polegają na udzieleniu klientowi rabatu na produkt po spożyciu jednego z Twoich produktów. Na przykład: przy zakupie 4 takich samych produktów w salonie kosmetycznym rabat wynosi 15% wartości. Jest to prosta i bardzo skuteczna metoda na pobudzenie sprzedaży hurtowej lub sprzedaży w dużych ilościach, zwłaszcza jeśli zależy nam na tym, aby nieco oczyścić nasz stan magazynowy. Wielokrotnie w estetyce w niektórych produktach będziemy mieli niską rotację zapasów, więc rozpoczęcie promocji w ten sposób byłoby korzystne.

  • W ten sposób dochodzimy do najczęściej stosowanego rodzaju promocji cenowej: oferty cen owej, czyli minimalnej ceny, jaką można zaakceptować za dany produkt lub usługę. Aby konkurować na rynku często musimy składać oferty na nasze produkty i mieć konkurencyjną cenę. Zawsze jednak musimy zadbać o marżę zysku, aby nie mieć ceny poniżej kosztów, np. w estetyce możemy zrobić rabaty 20% na Dzień Kobiet lub 25% na Dzień Matki. Zazwyczaj w te dni wzrasta konsumpcja, więc musimy wykorzystać te momenty, aby zwiększyć sprzedaż.

Promocje kuponowe

Drugą strategią promocyjną są kupony, strategia bardzo adaptacyjna i uniwersalna jeśli chodzi o jej wykorzystanie ze względu na różne działania, które możemy podjąć w celu jej przeprowadzenia. Kupony mogą być znanymi kartami podarunkowymi, które sprawdzają się na urodziny lub specjalne daty. Osoba obdarowana kartą podarunkową udaje się do naszego sklepu z kuponem, aby kupić upragniony produkt, zgodnie z warunkami opisanymi na karcie.

Podobnie kupony, które są widoczne w magazynach, gazetach lub na stronach internetowych, zawierają zniżki na konkretne produkty i twierdzą, że idąc do sklepu. Ten rodzaj strategii jest używany do zwiększenia rotacji produktu lub również do zwiększenia ekspozycji usługi. W branży kosmetycznej normą jest otrzymanie tych kuponów w magazynach dla kobiet, więc zawarcie umowy handlowej z marką drukowaną byłoby ważne.

Promocje osobiste

Po trzecie, są to awanse osobiste. W ramach tego typu promocji możemy znaleźć:

  • Darmowe próbki. Wszyscy przechodziliśmy przed sklepem z perfumami i dali nam darmową próbkę jakiegoś produktu, albo w salonie kosmetycznym, gdzie pokazują nowy produkt, który wszedł do sprzedaży. Stworzy to zbliżenie producenta z marką i zachęci potencjalnych klientów, którzy będą degustować lub próbować produkt z pierwszej ręki.

  • Demonstracje: Polega to na "testowaniu" produktów, a następnie podejmowaniu decyzji o ich zakupie lub nie. Ma on szerokie zastosowanie w sprzęcie AGD czy produktach technologicznych, ale możemy go również zaadaptować do estetyki, jeśli zdobędziemy sojusz na przykład z marką kremów do skóry, możemy przeprowadzać pokazy w naszym sklepie, aby ludzie mogli od razu wypróbować i przetestować go, dzięki czemu możemy przechwycić nową sprzedaż.

Promocje na prezenty

Wreszcie mamy promocje prezentowe, czyli strategię stosowaną zarówno przez średnie, jak i duże firmy, która jest niczym innym jak wykorzystaniem prezentu jako bodźca do przyszłej sprzedaży. Ponieważ wariantów jest wiele, definiujemy te najważniejsze:

  • Product giveaway: widać to w produktach, które dodają darmowy % do zakupu, np. produkty do pielęgnacji skóry, które zawierają 30% dodatkowej zawartości do sprzedaży.

  • Related product giveaway: ten rodzaj promocji występuje, gdy dwie firmy przeplatają się, aby wprowadzić na rynek nowy produkt, który pasuje do siebie; w naszym salonie kosmetycznym możemy zastosować prezent w postaci produktu do brwi po zastosowaniu usługi eyeliner, lub dać produkt do włosów po zabiegu fryzjerskim.

  • Prezent z wartością dodaną: bardzo podobny do promocji wymienionej powyżej, ale ta strategia marketingowa nie pasuje do produktów wręczanych jako prezenty. Choć jest to dodatkowy prezent, to nie jest on związany z głównym produktem lub usługą, którą nabywamy. W branży estetycznej moglibyśmy zastosować prezent w postaci materiałów POP, gdzie uświadamiamy logo firmy.

Krótko mówiąc, promocje można dostosować do swojego biznesu. Wystarczy, że określisz swoje cele i to, co chcesz osiągnąć lub osiągnąć za pomocą swoich promocji, dzięki czemu będziesz mógł wybrać strategię najbardziej odpowiednią dla swoich potrzeb i dostosowaną do rodzaju biznesu.

Artykuły powiązane

1) Jak zaistnieć w mapach Google i dlaczego jest to niezbędne dla Twojego biznesu?

2. Przykłady broszur

3. jak stworzyć dobry slogan?

Autor

Mikołaj Roztocki

Redakcja morzebyc.pl