Urządzamy salon fryzjerski

Salony fryzjerskie to najpopularniejsze w naszej przestrzeni miejskiej punkty usługowe. Do ich założenia nie trzeba nawet kwalifikacji fryzjerskich. Możemy otworzyć biznes i zatrudnić fryzjerów, ale trzeba pamiętać, że sam fryzjer to nie wszystko. Równie ważne jest działające z nim w symbiozie wyposażenie salonu. Przed jego otwarciem będziemy musieli zainwestować w kilka podstawowych rzeczy.

Myjka

Bez myjki nie da się rozpocząć działalności. Bardzo wiele zabiegów fryzjerskich wymaga wcześniejszego umycia włosów klienta. Przed strzyżeniem damskim jest to po prostu konieczne. To samo ma się do farbowania włosów. Typowa myjka posiada wbudowany specjalny fotel dla klienta.

Najprostsze myjki są stacjami wyjątkowo nieskomplikowanymi, ale można postawić także na bardziej zaawansowane rozwiązania, które bardziej przypadną do gustu klientom. Najlepszym rozwiązaniem są tutaj trochę droższe myjki wyposażone w funkcję masażu wibracyjnego skóry głowy. Są drogie, ale pozwalają celować w wyższy i tym samym lepiej płatny segment rynku.

Myjka fryzjerska

Fotele fryzjerskie

Na pierwszym miejscu naszej listy priorytetów powinny być jednak nie myjki, ale fotele fryzjerskie. To one zdecydują o komforcie klienta i będą ważne dla jego ogólnego zadowolenia. Dodatkiem do nich są oczywiście sofy w poczekalni, ale to osobna kwestia. Musimy tutaj zadbać o odpowiedni materiał wykonania siedziska, by był wytrzymały, łatwy do czyszczenia, wygodny dla klienta i by nie powodował żadnych podrażnień.

Nie da się na tym elemencie specjalnie oszczędzić, bo będziemy potrzebowali jeszcze podnóżka i podłokietnika zapewniającego komfort klientowi, a to elementy podnoszące cenę fotela. Nie można zapomnieć oczywiście o możliwości regulacji ustawienia, na pewno w pionie, a czasami także w poziomie pod względem wychylenia. Znacznie ułatwi to fryzjerowi pracę i ograniczy jego zmęczenie.

Lustro

Lustro to nieodzowny, oczywisty i zupełnie naturalny element wyposażenia salonu fryzjerskiego. Powinno być możliwie jak największe i umożliwiać klientowi zobaczenie się w całości.

Autor

Natalia Kurzajewska

Redakcja morzebyc.pl