Jak przygotować salon do otwarcia po kwarantannie

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Jak przygotować swój salon do ...

Branża salonów fryzjerskich i kosmetycznych przeżywa dziś krytyczny czas z powodu kwarantanny. W wielu krajach te placówki są zamknięte lub dopiero zaczynają otwierać swoje drzwi. Najgorsze jest to, że ze względu na charakter ich działalności, gdzie zazwyczaj pracują w bliskiej odległości od swoich klientów, prawdopodobnie będą jednym z ostatnich sektorów, które zostaną ponownie otwarte.

Choć w wielu krajach nie uważa się ich za niezbędne, ludzie zdali sobie sprawę z tego, jak bardzo polegają na swoich salonach jako na pocieszającym źródle dbania o siebie i tworzenia społeczności, a choć nie są to koniecznie miejsca ruchliwe, wymagają intymnej interakcji.

Ponieważ rozprzestrzenianie się Covid19 zaczęło zwalniać w Chinach, gdzie wirus po raz pierwszy pojawił się w grudniu, niektóre salony kosmetyczne, sklepy fryzjerskie i inne firmy zajmujące się pielęgnacją osobistą zaczęły ponownie otwierać się w marcu, stosując środki ostrożności.

Styliści nosili maski na twarz, kombinezony ochronne i rękawiczki; wprowadzili nowe strategie sanitarne; ograniczyli liczbę klientów i nakazali oddzielne siedzenia, aby zachować dystans społeczny.

Znana sieć salonów fryzjerskich z kilkoma oddziałami w Stanach Zjednoczonych otworzyła swoje salony według następujących zasad:

  • Pojemność salonu jest ograniczona do minimum 50%, a styliści pracują przy swoich stanowiskach w odległości co najmniej dwóch metrów od siebie.
  • Przed wejściem klienci czekają na zewnątrz salonu i mają sprawdzoną temperaturę.
  • Wewnątrz salonu wszyscy styliści noszą maski i plastikowe osłony twarzy, natomiast klienci muszą nosić maski.
  • Rzeczy osobiste ograniczają się do telefonu i formularza płatności, bez torebek.
  • Jeśli chodzi o usługi, nie ma suszenia na powietrzu, aby uniknąć przepływu zarazków w powietrzu, a to również skraca czas w salonie.
  • Styliści i koloryści pracują na zmiany rotacyjne, co drugi dzień i dwa kolejne dni wolne.
  • Nożyczki i inne narzędzia są dokładnie dezynfekowane pomiędzy użyciem, podobnie jak fotele fryzjerskie.
  • Kapy po każdym użyciu są prane, a na wierzch nakładana jest warstwa jednorazowa.

Poniżej dzielimy się z Tobą kilkoma dobrymi praktykami, których powinieneś przestrzegać przy ponownym otwarciu salonu.

  1. Edukuj swoich pracowników: Powracający pracownicy salonów powinni zostać przeszkoleni w zakresie zagrożeń, jakie niosą ze sobą wirusy i zarazki, jeśli mają one zostać ponownie otwarte.
  2. Odległość od klientów: Należy zlikwidować poczekalnie i zredukować stanowiska pracy, a także umówić mniejszą liczbę wizyt, co pomoże zminimalizować ryzyko narażenia na COVID-19. W salonach zaleca się również noszenie plastikowych osłon twarzy i odzieży ochronnej.
  3. Ocena klienta: W nowym świecie salonów fryzjerskich po koronawirusie klienci mogą spodziewać się rygorystycznej oceny przy drzwiach salonu, która może obejmować pomiar temperatury, listę objawów i obowiązkowe noszenie masek na twarzy podczas otrzymywania usług. Tylko w ten sposób profesjonaliści z branży beauty mogą chronić siebie, swoich klientów i swoje firmy.
  4. Zwiększenie liczby stacji sanitarnych: Regularnie dezynfekuj odsłonięte punkty kontaktowe, pomiędzy wizytami. Dokładnie dezynfekuje nożyczki i inne narzędzia pracy pomiędzy klientami.
  5. Protokół suszenia włosów: Niektóre salony zdecydowały się zrezygnować z usług suszenia włosów, ponieważ uważa się, że wirusy mogą rozprzestrzeniać się szybciej w obecności suszarek do włosów, ale jeśli masz zamiar nadal ich używać, upewnij się, że dezynfekują je przed obsługą każdego nowego klienta. Zaleca się również, aby suszarki do włosów były skierowane w stronę podłogi, a nie w górę. Włącz suszarkę na wysoką temperaturę, kierując ją w stronę ziemi, na 30 sekund, aby zabić wszelkie możliwe patogeny, przed wzięciem jej na włosy klienta.
  6. Zestawy na wynos: Sprzedaż farb do włosów w supermarketach znacznie wzrosła w czasie pandemii, więc przygotowanie kilku zestawów do malowania odrostów lub siwych włosów w domu z dołączonymi instrukcjami i poradami whatsapp mogłoby być świetnym produktem do zaoferowania tym, którzy wciąż niechętnie odwiedzają salony, nawet jeśli już otworzyły swoje drzwi.
  7. Pomyśl o nowych promocjach. Na przykład, promuj 5 zabiegów chemicznych w pakiecie w obniżonej cenie, aby pomóc zwiększyć przychody, gdy salon zostanie ponownie otwarty, gwarantując w ten sposób, że klient wróci jeszcze co najmniej 4 razy.

Wiele mówiąca nowa normalność będzie obecna w naszym życiu jeszcze przez jakiś czas. Przepisy dotyczące dystansu społecznego sprawią, że salony nie będą mogły obsługiwać tylu klientów w ciągu godziny i będą musiały dostosować się do zachowania bezpiecznej odległości 2 metrów między jednym klientem a drugim, a także bardziej rygorystycznie podchodzić do czystości w lokalu.


Powiązane artykuły:

Mocne strony i szanse dla Twojego salonu fryzjerskiego (SWOT).

2. Czego potrzebujesz, aby założyć własny salon fryzjerski.

3. Jakie podatki płaci fryzjer w Meksyku.

Autor

Magdalena Pilarczyk

Redakcja morzebyc.pl