Mikołaj Roztocki
Redakcja morzebyc.pl
Podnoszenie cen produktów jest nieuniknionym elementem każdego biznesu, który chce się stale rozwijać. Jednak jeśli chodzi o salon kosmetyczny lub centrum urody, obraz jest nieco inny. Jak podnieść ceny salonu bez wkurzania klientów? Oto jak.
Salon lub centrum urody musi być w ciągłej ewolucji. W tym sensie, od szkolenia swoich pracowników do nabycia najbardziej innowacyjnych produktów może sprawić, że ceny pójdą w górę, co klienci nie zawsze rozumieją bardzo dobrze i jeśli nie jesteś ostrożny w sposobie, w jaki przedstawiasz im tę sytuację, mogą pojawić się pewne negatywne konsekwencje, takie jak rezygnacja niektórych z nich. Jak więc tego uniknąć? To wcale nie jest takie skomplikowane.
Wyobraź sobie, że jesteś na zakupach, masz tylko tyle pieniędzy i dowiadujesz się, że ceny poszły w górę.Jakie to niekomfortowe! Dlatego właśnie uprzedzenie klientów jest pierwszym krokiem, który należy podjąć, gdy ceny w Twoim salonie idą w górę. W ten sposób nie będą zaskoczeni i będą wiedzieli, jak dokonać niezbędnych korekt w swoich kieszeniach.
Ale dlaczego ceny poszły w górę? Nie czekaj na pytania i wyjaśnij swoim klientom powody podwyżki za pośrednictwem bloga, mediów społecznościowych i w samym salonie. Jeśli pójdziesz dalej i przekonasz ich, że działanie to przyniesie również korzyści dla nich - takie jak nowe usługi, lepszy sprzęt czy większy komfort - zapobiegniesz wysnuciu przez nich złych wniosków i zdenerwowaniu.
Mimo to mogą pojawić się wątpliwości i skargi, a Ty powinieneś być na tyle uprzejmy i wyrozumiały, aby sobie z nimi poradzić. Jeśli będziesz niecierpliwy i nieuprzejmy, Twoi klienci prawdopodobnie zareagują w ten sam sposób. Daj im więc znać, że rozumiesz ich dyskomfort i przypomnij, że niewielki wzrost ceny jest niczym w porównaniu z korzyściami, jakie im przyniesie. To może stanowić różnicę między utraconym klientem a lojalnym.
Wreszcie, jeśli wykonałeś dobrą pracę w zakresie budowania lojalności, a jakość Twoich usług jest bezdyskusyjna, to nawet jeśli będziesz zmuszony do podniesienia cen w salonie, Twoi klienci zawsze będą po Twojej stronie. Ale, aby objąć wszystkie scenariusze, zastosuj się do rad, które właśnie przejrzeliśmy.
Na razie polecamy Beauty Salon Software, abyś mógł przejąć pełną kontrolę i zmierzyć, jak zmiany cen wpływają na Twój salon i Twoich klientów.
Redakcja morzebyc.pl
Morzebyc.pl - rzetelny portal fryzjerski
Na łamach naszego portalu znajdziesz wszystkie niezbędne informacje na temat wyposażenia salonu fryzjerskiego
Zbuduj swój wymarzony salon