Jak podnieść ceny w swoim salonie bez złości klientów?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Jak podnieść ceny swoich ...

Podnoszenie cen produktów jest nieuniknionym elementem każdego biznesu, który chce się stale rozwijać. Jednak jeśli chodzi o salon kosmetyczny lub centrum urody, obraz jest nieco inny. Jak podnieść ceny salonu bez wkurzania klientów? Oto jak.

Ulepszenia zawsze wiążą się z kosztami

Salon lub centrum urody musi być w ciągłej ewolucji. W tym sensie, od szkolenia swoich pracowników do nabycia najbardziej innowacyjnych produktów może sprawić, że ceny pójdą w górę, co klienci nie zawsze rozumieją bardzo dobrze i jeśli nie jesteś ostrożny w sposobie, w jaki przedstawiasz im tę sytuację, mogą pojawić się pewne negatywne konsekwencje, takie jak rezygnacja niektórych z nich. Jak więc tego uniknąć? To wcale nie jest takie skomplikowane.

Wyobraź sobie, że jesteś na zakupach, masz tylko tyle pieniędzy i dowiadujesz się, że ceny poszły w górę.Jakie to niekomfortowe! Dlatego właśnie uprzedzenie klientów jest pierwszym krokiem, który należy podjąć, gdy ceny w Twoim salonie idą w górę. W ten sposób nie będą zaskoczeni i będą wiedzieli, jak dokonać niezbędnych korekt w swoich kieszeniach.

Przewiduj ich pytania, bądź transparentny

Ale dlaczego ceny poszły w górę? Nie czekaj na pytania i wyjaśnij swoim klientom powody podwyżki za pośrednictwem bloga, mediów społecznościowych i w samym salonie. Jeśli pójdziesz dalej i przekonasz ich, że działanie to przyniesie również korzyści dla nich - takie jak nowe usługi, lepszy sprzęt czy większy komfort - zapobiegniesz wysnuciu przez nich złych wniosków i zdenerwowaniu.

Mimo to mogą pojawić się wątpliwości i skargi, a Ty powinieneś być na tyle uprzejmy i wyrozumiały, aby sobie z nimi poradzić. Jeśli będziesz niecierpliwy i nieuprzejmy, Twoi klienci prawdopodobnie zareagują w ten sam sposób. Daj im więc znać, że rozumiesz ich dyskomfort i przypomnij, że niewielki wzrost ceny jest niczym w porównaniu z korzyściami, jakie im przyniesie. To może stanowić różnicę między utraconym klientem a lojalnym.

Wreszcie, jeśli wykonałeś dobrą pracę w zakresie budowania lojalności, a jakość Twoich usług jest bezdyskusyjna, to nawet jeśli będziesz zmuszony do podniesienia cen w salonie, Twoi klienci zawsze będą po Twojej stronie. Ale, aby objąć wszystkie scenariusze, zastosuj się do rad, które właśnie przejrzeliśmy.

Na razie polecamy Beauty Salon Software, abyś mógł przejąć pełną kontrolę i zmierzyć, jak zmiany cen wpływają na Twój salon i Twoich klientów.

Autor

Mikołaj Roztocki

Redakcja morzebyc.pl