Proces obsługi klienta

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Proces obsługi klienta

Nasza działalność ma bardzo cenne aspekty, od unikalnej wartości naszej firmy, profesjonalizmu naszych usług po konkurencyjność na rynku, ale bez wątpienia najcenniejszym kapitałem dla każdej firmy są jej klienci. Bez nich nie odnosilibyśmy sukcesów i nie mielibyśmy możliwości rozwoju. Dlatego jedną z naszych najmocniejszych stron musi być obsługa klienta, a przede wszystkim procesy obsługi klienta.

Poniżej opowiadamy więcej o tym, z czego składa się proces obsługi klienta, jakie fazy wchodzą w grę i jakie platformy mogą Ci pomóc:

Dlaczego warto zastanowić się nad procesem obsługi klienta?

Naszym celem jako firmy powinno być zapewnienie naszym klientom jak najlepszego doświadczenia, zarówno w dobrych, jak i złych czasach. To właśnie tutaj pojawiają się procesy obsługi klienta, są to wszystkie te wysiłki, które są podejmowane w celu ułatwienia i poprawy obsługi klienta. W tym miejscu zaangażowane są wszystkie sektory przedsiębiorstwa, aby osiągnąć płynny i zazębiający się proces, który pozwala na jak najszybsze rozwiązanie wszelkich pojawiających się problemów.

Proces ten ma szereg kroków, które są związane z podróżą klienta w obrębie naszej siedziby, na każdym kroku istnieją pewne ważne czynniki, które należy rozważyć, aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę.

Fazy procesu obsługi klienta

  • Pierwsze podejście: Ta faza to pierwszy moment, w którym klient wchodzi do naszego sklepu. Wiąże się to z szeregiem oczekiwań, które, jeśli nie są odpowiednio zarządzane, mogą przerodzić się w coś negatywnego. Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest rozmowa z klientem i dowiedzenie się, czego szuka i jak możemy mu pomóc.

  • Przeszkoda w podróży klienta: to właśnie na tym etapie musimy być przygotowani na każdą sytuację. Czy klient jest niezadowolony z naszych produktów lub usług, ma pytanie, na które trzeba odpowiedzieć, aby sfinalizować zakup. Przeszkoda jest rozumiana jako wszystko, co może sprawić, że doświadczenie użytkownika będzie niekomfortowe i co może być postrzegane jako przeszkoda w ukończeniu procesu.

  • Uchwała: Ta ostatnia część to miejsce, gdzie procesy obsługi klienta wchodzą w grę najbardziej. Rozwiązanie to umiejętność poradzenia sobie z tą początkową przeszkodą i przekształcenia jej w pozytywne doświadczenie zarówno dla klienta, jak i pracowników. To właśnie w tym miejscu pojawia się nastawienie konsumenta do naszego biznesu i dlatego musimy starać się jak najbardziej ułatwić im proces zakupowy.

Te fazy są widoczne na co dzień i ważne jest, aby rozpoznać unikalną podróż klientów w naszym biznesie . W ten sposób będziemy mogli przewidzieć potencjalne problemy i stworzyć strategiczny plan ich rozwiązania.

Platformy procesów obsługi klienta

Jak praktycznie każde inne narzędzie, również procesy skupione na satysfakcji klienta uległy wirtualizacji i automatyzacji. Obecnie można znaleźć różne platformy, których celem jest zarządzanie relacjami z klientami i udzielanie pomocy w ich ewentualnych przeszkodach.

Zaletą tych platform jest to, że znacznie przyspieszają ten proces, a także zbierają dane od Twoich klientów. Informacje te mogą być następnie wykorzystane do kampanii remarketingowych, e-mailingu, specjalnych rabatów itp. Jednak, aby je wykorzystać konieczne jest posiadanie wirtualnego medium, poprzez które ludzie będą mieli dostęp do Twojej firmy.

Innymi słowy, proces obsługi klienta może być zaplanowany i realizowany w fizycznym sklepie. Polega to na szkoleniu pracowników, kierowników i innych pracowników w zakresie postępowania w określonych sytuacjach. Ale w przypadku oprogramowania do zarządzania klientami musisz mieć swój biznes na wirtualnej platformie, która umożliwia zakupy online. Tam użytkownicy mają inne doświadczenia niż w Twoim sklepie, ale równie ważne.

Należy zastanowić się nad wykorzystaniem sklepów internetowych i zarządzaniem klientami w sklepach internetowych, ponieważ jest to kolejny sposób na pozyskanie nowych klientów. A doświadczenie klienta, nawet w medium cyfrowym, jest tak samo ważne jak każde inne. Wraz ze wzrostem popularności zakupów online, niezbędne jest posiadanie mechanizmu umożliwiającego zakupy online, a wraz z nim narzędzia umożliwiającego zdalną obsługę klienta.

Artykuły powiązane

  1. Jak stworzyć protokół obsługi klienta, który sprawi, że klienci zakochają się i będą wracać?
  2. Przykłady skarg i zażaleń klientów
  3. Stwórz pytania do badania satysfakcji, które faktycznie pomogą Ci podjąć decyzje.

Autor

Natalia Kurzajewska

Redakcja morzebyc.pl